7 Eylül 2008 Pazar

SATINALMA VE TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ

SATINALMA ve TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ

AMAÇ: Küresel rekabetin satınalma süreçlerinde etkin olması " para satınalırken kazanılır" söyleminin genelleşmesine yol açtı.Süreç yönetimi odaklı satınalma sttateji ve politikalarının geliştirilerek verimliliğinin artması ve malzeme hareketinden, stoklara maliyeti düşürecek tekniklerin öğrenilmesi bu seminerde amaçlanmaktadır.
iş hayatından case study ile desteklenen ve grup çalışması ile bilgilerin pekiştirilmesi katılımcıların bakış açılarına yeni açılımlar kazandıracaktır.

süre: 2 gün

hedef kitle: staınlma sürecinde yer alan persoenl ve yöneticiler


Eğitimin İçeriği:

Satın almanın işletme içindeki rolü ve amaçları

Satın almanın stratejisi ve politikaları.

Gelişen dünya ekonomisinde satın alma fonksiyonundaki yeni eğilimler, gelecekteki satın almacı profili nasıl olacaktır?

Temel satın alma süreci.

Satın alma sürecinde evrak, işlem ve iş akışı.

Satın almanın lojistik ile ilişkileri.

Stok maliyetine giriş.

Stok maliyetleri sorumluluğunun tanımlanması.

Satın almada bilgisayardan yararlanma. İşletim programlarının satın alma ile ilişkileri.

Satın almanın organizasyon içindeki yeri. Çeşitli organizasyon uygulamaları.

Satın alma bölümünün organizasyonu.

Satın almanın kalite sorumluluğu.

Tedarikçi çeşitleri.

Tek satıcı. Tek satıcı konumunda satın alma yaklaşımları.

Çok satıcı. Çok satıcı konumunda olası yaklaşımlar.

Satın alma yapan işletmenin satın alma anlayışına göre tedarikçilerin konumları.

Malzeme bazında tek tedarikçi ile çalışan işletmeler. Toyota çalışma modeli. Bu tür çalışmayı gerektiren nedenler ve çalışmada uygulanabilir olası teknikler.

Malzeme bazında çok tedarikçi ile çalışan işletmeler. Bu tür çalışmayı gerektiren nedenler ve çalışmada uygulanabilir olası teknikler.

Tedarikçi ilişkileri ve değerlemesi.

Tedarikçilerle hasım ilişkisi. Hasım ilişkisinin olası sonuçları.

Tedarikçilerle işbirliği ilişkisi ve çıkar birlikteliği ve olası sonuçları.

Tedarikçilerle nötr ilişkiler ve olası sonuçları.



Tedarikçi seçimi.

Tedarikçi değerlendirmesinde karne uygulaması.

Tedarikçi karnelerinde veri oluşturulması.

Tedarikçi seçiminde kullanılacak olan olası standart yöntemler.

Tedarikçi karnesi ve stok yönetimi

Satın alma mesleğinde profesyonellik ve etik ilkeler

Satın almacının inisiyatif kullanımı. İnisiyatif kullanımını engelleyebilecek olan faktörler.

Malzeme yönetimi ve planlama işbirliği.

Satın alma planlaması ve satın almanın stok yönetimi konusundaki sorumluluğu.

Satın alma bütçesi. Başarılı bir bütçe hazırlamaya yönelik yaklaşımlar. Projeksiyon yapılabilirliğin önemi.

Yüksek enflasyon ortamında bütçe hazırlanması önündeki engeller.

Kararsız talep durumunda bütçe hazırlanmasının önündeki engeller.

Yeni eğilimler; sabit olduğu varsayılan değerlerle değişken bir bütçe hazırlama mantığı ve kolay projeksiyon yapabilme avantajları.

Bütçe yapılabilmesinin temel çıkış noktası : bütçe verilecek olan hedeflere göre hazırlanmalıdır.

Satın alma performansının ölçümü.

Performans ölçümünde çeşitli kriter yaklaşımları

Hangi kriter doğru olabilir?

Satın almada maliyet düşürme yöntemler.

Stok maliyetlerinde düşüm satın almacının maliyet düşürme önceliği olabilir mi?

Stok maliyeti düşürme çalışmalarında satın almanın olası kuvvetli katkıları.

Satın almada toplam kalite yönetimi.

Satın almada takım çalışması ve işletme içinde satın almanın takım gibi çalışacağı diğer departmanlar ve iş birliği esasları.

Hiç yorum yok: